Bennekomseweg en Edeseweg

Vanaf de kruispunten bij de Klinkenbergerweg en het World Food Center gaat de Parklaan onder het spoor (Albertstunnel) door en volgt vervolgens de bestaande Bennekomseweg en Edeseweg. Vanaf hier is er sprake van een aantal aanpassingen ten opzichte van het oorspronkelijke ontwerp. Dit is het gevolg van de overeenkomst met bezwaarmakers op het plan. Het aantal rijbanen blijft gelijk (2). Ook de maximumsnelheid verandert niet en blijft 50 kilometer per uur. Het ontwerp voor dit deel van de Parklaan is grotendeels gereed maar moet op bepaalde punten nog verder uitgewerkt worden. Een voorbeeld hiervan is de precieze inpassing van de rotonde Zandlaan.

Bij de entree richting de Enka wijk, ongeveer ter hoogte van de Reehorst, komt een zogenaamde Largas (langzaam rijden gaat sneller), een soort van ovatonde . En de kruising bij de Zandlaan wordt een nieuwe rotonde. Ook zijn er aanpassingen voor de voetgangers en fietser die van Bennekom naar Ede fietsen en vice versa. Dit deel van de Parklaan route is onderdeel van de Doorfietsroute Ede-Wageningen. Langs de westzijde van de Parklaan wordt een nieuw fietspad in twee richtingen gelegd.

Er komt in het zuidelijk deel van de Parklaan ook meer ruimte voor bomen, een groene tussenberm en blijft het een open, cultuurhistorisch landschap

Momenteel wordt dit deel van de route ontworpen. Bekijk de planning in de kalender.